Kdo se bojí, nesmí na trh

Kdo se bojí, nesmí na trh

Investování peněz do podniku, i když není zrovna nejlepší doba, zaručí bohatší sklizeň, když se ekonomika zase pozvedne, říká nová studie. Staré rčení říká: „Musíš peníze utratit, abys je vydělal.“ A nedávný pohled na majitele malých firem tuto moudrost potvrdil. Průzkum provedl softwarový gigant Intuit v průběhu května a června 2004 a zjistil, že 64% vlastníků malých obchodů, kteří investovali do svých podniků, bylo v posledním roce svědkem jejich růstu. Nejčastějšími investicemi bylo: zvýšení inzertního a marketingového úsilí (40%), přijetí nových zaměstnanců (25%), pořízení nové technologie (23%) a nabídka nových produktů nebo služeb (20%).

Studie dále zjistila, že ti vlastníci firem, kteří pracují s účetním, spíše popisují svůj růst jako podstatný. Většina z nich říká, že se spoléhají na svého účetního nejen v přípravě daní a denního účetnictví, ale také při hledání způsobů snížení režijních nákladů (62%), při výběru nových technologií a zvyšování výkonnosti (49%). Mezi největšími výzvami majitelé firem jmenovali vytváření nových zdrojů příjmů, řešení zvyšujících se nákladů na pojištění a udržení kroku s konkurenty.
-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek