Kdo chce získat kontakty, musí nabídnout pomoc

Smyslem networkingu je navázat kontakt s lidmi, kteří nám mohou zajistit obchodní příležitosti, dobré reference nebo další kontakty. Základní pravidlo však zní: Nezačínejte tím, že si řeknete o to, co chcete. Raději to, co chcete, vůbec nezmiňujte. Soustřeďte se naopak na to, co můžete nabídnout.

Další zásady budování smysluplných a vzájemně přínosných vztahů shrnul server Inc.com.

Nepředpokládejte, že ostatní zajímají vaše potřeby

Mohou s vámi sympatizovat, to však ještě neznamená, že je jejich povinností vám pomáhat. Chcete-li získat něčí pomoc, není jiné cesty než nejprve poznat jeho potřeby a nabídnout pomoc jemu.

Nesnažte se vnutit všem

Vizitky nejsou konfety, abyste je rozhazovali na všechny strany. Najděte si někoho, komu můžete pomoci a on pak může pomoci vám. Tomu se věnujte. S desítkami lidí zároveň smysluplné vztahy budovat nelze.

Nespoléhejte jen na sociální sítě

Žádné automatické řešení – ani Facebook, LinkedIn nebo Twitter – vám samo o sobě nevybuduje vztahy s lidmi. Je to dobrý začátek, ale budete muset přidat ještě velké úsilí.

Nemiřte zbytečně vysoko

Nezaměřujte se jen na nejvyšší představitele firem, které chcete oslovit. Dobře zvažte, zda můžete nabídnout pomoc přímo generálnímu řediteli. Hledejte kontakty, kterým můžete být nápomocni a jejichž prostřednictvím se postupně dostanete až nahoru.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com