Kde se vzala, tu se vzala... správa znalostí

Nyní, když již mnoho organizací správu znalostí praktikuje a uznává její význam, jistě není od věci připomenout si, jak to všechno začalo. Článek přináší informace o tom, co vyvolalo zájem o správu znalostí a co celému procesu předcházelo.

Správa znalostí není jen výplod mozku nějakého konzultanta, který si chtěl přilepšit, ale odpověď na sociální a ekonomické trendy. Konkrétně se jedná o tři tendence: o globalizaci, všudypřítomnou počítačovou techniku a přehodnocení pohledu na firmu.

Tím nejdůležitějším, co má „na svědomí“ vznik správy znalostí jako vlastního oboru, je globalizace. Konkurence roste, přibývá firem i produktů a distribučních kanálů. Znalosti začaly být považovány za konkurenční výhodu. Informační technologie a počítače usnadnily přístup lidí k informacím a začala zde vznikat potřeba využití těchto informací pro řízení a rozhodování ve firmě.

Proces správy znalostí ještě více urychlila snaha o řízení kvality, správa informací a řízení lidských zdrojů ve firmách. V článku jsou také blíže popsány dva trendy, které se ve správě znalostí začínají objevovat – řízení kvality a přeuspořádání (re-engineering) podnikových procesů.

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com