Kde dělají malé firmy chybu?

Ačkoli je v módě obviňovat ze strastí malých firem velké prodejce, řetězce a obří konglomeráty, pravdou je, že si za svou znepokojivou situaci často mohou samy. Autor za svou kariéru spolupracoval s více než dvěma tisíci malých firem a vždy to byla jedinečná a zajímavá zkušenost. Ale ve většině případů během několika minut mohl říct, že doslova stojí samy sebe stovky dolarů denně. Mohou malé firmy něco udělat, aby zastavily toto plýtvání? Chytří vlastníci malých firem vědí, že je nejlepší soustředit svou energii na to, co mohou ovlivnit, a zapomenout na zbytečnosti (jako růst velkých řetězců). Autor zmiňuje deset nejběžnějších způsobů, jak malé firmy ničí samy sebe:

  1. Nikdo nemá dlouhodobý pohled na firmu – mnoho majitelů se nedívá dál než ke své příští platbě nájmu. Měli by si každý týden najít pár hodin času a jen přemýšlet.
  2. Všichni zapomněli na dobré mravy – kde zůstal milý úsměv a pozdrav na uvítanou?
  3. Zapomněli i na to, co je koště a lopatka? – uklízejte své obchody a kanceláře. Není žádná omluva pro haldy papíru, vrstvy prachu a celkový dojem nepořádku.
  4. Nedávají do svých inzerátů žádné nápady – malé firmy si oblíbily kartičkovou reklamu, kde stojí název firmy, „brilantní“ prohlášení typu „Na trhu od roku 1975“ a adresa a telefon. Jak nápadité...
  5. Nezdá se, že by někdo vzdělával a trénoval zaměstnance – to je velký rozdíl mezi velkými a malými podniky.
  6. Umí říct „společný podnik“? – tolik malých firem by mohlo těžit ze spojení s jinou firmou, která sdílí podobný typ zákazníků.
  7. Zanedbávají odlišení sebe sama od houfu ostatních – marketing neustále omílá termín jedinečné prodejní tvrzení, ale jen jeden ze sta malých podniků je schopen v padesáti slovech vyjádřit, proč má zákazník jednat právě s ním.
  8. Nemají ohledy k zákazníkům – lidé chtějí být respektováni a uznáváni. Podnikatelé na to často ve svém zaneprázdnění zapomínají.
  9. Mnoho malých firem zachází se svými zaměstnanci hůře než se svým nejhorším zákazníkem – měli by s nimi jednat jako s nejlepším zákazníkem.
  10. Nerozumí číslům, která na ně valí jejich účetní.

-ba-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com