Kaizen - nikdy nekončící kreativita

Kreativita je obrovskou výhodou pracovních týmů, vyžaduje však také dobré vedení. Vedoucí pracovníci si musejí uvědomit, že kreativita je a vždy bude zásluhou jejich zaměstnanců a začít tak zaměstnance chápat jako nejdůležitější součást podniku, která se může neustále zlepšovat. Postupné a neustálé zlepšování označuje v obchodním světě japonské slovo kaizen, se kterým se západní svět setkal v souvislosti s aplikací japonských technik spolupráce zaměstnanců.

Kaizen učí podniky, že každý proces může být kvalitnější a zlepšovací návrhy přitom mohou vzejít od jakéhokoli pracovníka nehledě na jeho postavení. Mnoho dobrých nápadů přichází zejména od řadových pracovníků, kteří samotné podnikové procesy ztělesňují. Článek nabízí v duchu metody kaizen vedoucím pracovníkům několik tipů pro zachování a zlepšování kreativity:

- Travte čas se svými zákazníky a zjišťujte jejich názory.
- Setrvávejte v komunikativním vztahu s manažery i zaměstnanci.
- Umožnujte pracovním týmům setkávání mimo firmu.
- Pořádejte semináře s lidmi z jiných oborů.
- Odpočívejte a doporučujte odpočinek.
- Projevujte uznání konkrétním kreativním nápadům.

Kreativita se může jevit jako nepřesně definovatelný pracovní jev, tak jako samotné vůdcovství se však dá naučit a rozvíjet. Nikdy nebude vzkvétat bez vedoucích pracovníků, kteří nepochopí její důležitost jako prostředku osobního přínosu firmě.
Zdroj: Baldoni Consulting - Server konzultantské společnosti Baldoni Consulting L.L.C. věnovaný managementu a manažerům.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Baldoni Consulting