K čemu ISO 9001

Moderní obchodní prostředí si žádá společné standardy. Firmy proto implementují mezinárodní standardy kvality pod hlavičkou ISO. Mezinárodní organizace pro standardizaci vznikla v roce 1947 a od té doby vyvinula přes 13 000 norem pro všechno počínaje elektronikou a konče manažerskými systémy. V poslední době je nejaktuálnější auditovací a certifikační proces ISO 9001.

Firmy implementují ISO 9001 a projevují zájem o certifikaci, protože to vyžaduje mnoho odvětví i zákazníků. Mohou tak totiž rychle zhodnotit a prověřit své dodavatele i jejich produkty. Proces ISO 9001 se soustřeďuje okolo osmi základních principů managementu kvality, které představují cestu ke zvýšení výkonnosti a identifikaci hlavních prvků dobrého systému kvality:

- soustředění na zákazníka,
- vůdcovství,
- zapojení lidí,
- procesní přístup,
- systémový přístup k managementu,
- pokračující rozvoj,
- faktický přístup k rozhodování,
- vzájemně výhodné dodavatelské vztahy.

Metody ISO 9001 poskytují zaměstnavatelům, manažerům i zaměstnancům systematický a konzistentní přístup k implementování plánů, procedur a pracovních rutin. V průběhu implementačního procesu provede nejprve nezávislý odborník interní audit firemních operací, aby ověřil dodržování standardů ISO. Pak bude možná certifikace.

-kk-
Zdroj: BusinessSeek - Rozsáhlý rozcestník a vyhledávač informací z oblasti byznysu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessSeek