Jste pyšní na svou práci a svou firmu?

Jak silný je váš entuziasmus, hrdost a nadšení? Nemusíte mít velkou emoční inteligenci, abyste poznali, že lidé, kteří hovoří o své práci a svém podniku ze srdce, jsou usilovní dříči a přitahují pozitivní pozornost. Entuziasmus, hrdost a nadšení přitahují ještě něco jiného. Lidé, kteří je mají, se snaží zjistit o podniku co nejvíc, o produktech, o službách sami od sebe. V jedné nakladatelské společnosti provedli mezi zaměstnanci na toto téma průzkum. Zaměstnanci měli ohodnotit svůj entuziasmus, hrdost a nadšení ze své práce a svého podniku na škále od jedné (úplně chybí) do deseti (nadbytek), a pokud se čísla pohybovala pod desítkou, měli napsat, co by se mělo v podniku změnit, aby dosáhli většího nadšení, byli na svou práci více hrdí a pociťovali větší entuziasmus.

Mezi nejčastějšími návrhy zaměstnanců bylo, aby podnik vytvořil systém odměňování přínosu pracovníků, aby zastavil rozšiřování drbů a pomlouvání lidí za zády, a jelikož to bylo knižní nakladatelství, chtěli zaměstnanci rozšiřovat hlavní poselství v dětských knížkách, které by rodičům pomohly děti naučit, jak uspět v tomto konkurenčním a cynickém světě. Výkonný ředitel firmy přijal odpovědnost za výsledky průzkumu a rozhodl se chyby napravit. V příštím roce vzrostly výsledky podniku a konečný zisk o 40%. Také byl schopen rozpoznat a rozloučit se s pracovníky, kteří se nechtěli změnit. A díky tomu všemu vzrostl jeho vlastní entuziasmus, hrdost a nadšení. Z toho plyne ponaučení – pokud vybudujete společnost, ve které bude každý cítit entuziasmus, hrdost a nadšení, lidé přijdou a zůstanou.
-ba-
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company