Je čas ke strategické spolupráci

Mnoho manažerů dnes inovuje obchodní taktiku firmy. Stejný význam jako vnější činitele (situace na trhu, konkurence, trendy...) má i zvážení strategické spolupráce. Nejprve ovšem musíte pečlivě promyslet, jaké charakteristické vlastnosti by váš příští obchodní partner měl mít – pomůže vám k tomu třeba podrobnější pohled do řad vašich nynějších spolupracovníků.

Zaměřte se identifikaci nejperspektivnějších potenciálních strategických partnerů. Pokuste se definovat, se kým se vám nejlépe pracuje a proč – objevte skryté kvality. Ptejte se, kdo vhodně doplňuje vaše schopnosti, kdo je pro vás přínosem a naopak – pro koho by bylo příznivé pracovat právě s vaší společností. Musíte si také být vědomi kvality a hodnoty vašich služeb.

Nesnažte se věci uspěchat – ukvapená rozhodnutí s sebou mohou nést značná rizika. Po vhodných kandidátech na spolupráci se můžete poohlédnout i na internetu, kde lze najít například v diskusních skupinách řadu podobně smýšlejících a zaměřených kolegů. Strategický plán pak vypracujte společně – otevřenou komunikací nacházejte společné řešení.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher