Jaký spoleh je skutečně na vaše zaměstnance?

Ve velkých zahraničních firmách se rozjíždějí zajímavé programy. Jedním z nich je ten, kdy zaměstnanec přivede do firmy svého známého, za něhož ručí a za jehož příchod dostane prémie. Pokud se nový zaměstnanec osvědčí jako vynikající pracovník, čekají jeho „nálezce“ další odměny. Tento program přináší výhody všem stranám: nezaměstnaný dostane práci, zaměstnavatel nového zaměstnance a doporučující zaměstnanec odměny.

Pokud se ovšem zeptáte odborníků na lidské zdroje na jejich názory, budou jejich reakce smíšené. Hlavní problém vidí v tom, že zaměstnanci za vidinou odměn a prémií kontaktují úplného cizince a hledají lidi na internetových fórech, takže se vlastně za ně nikdy nemohou zcela jasně zaručit.

Takoví lidé zneužívají firemní systém a jistě to není druh lidí, které byste chtěli ve svém týmu. Zneužívají systém, který je navržený k tomu, aby pomohl například přátelům nebo rodinným příslušníkům zaměstnanců i zaměstnancům samotným.

Ovšem roli tady nehraje jen charakter zaměstnance, ale také komunikace ve firmě a oddanost společnosti. Pokud je člověk se společností sžitý, pak své jméno určitě neprodá za pár korun na odměnách.

Abyste si zajistili, že právě vaši zaměstnanci v tomto směru neporuší etiku a neselžou, je třeba směrovat firemní kulturu a komunikaci tímto směrem.

-pk-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek