Jak získat nejlepší talenty

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Především pro malé a střední podniky je nejdůležitější najít ty správné lidi. To se jen těžko realizuje tak, že si podnikatel dá za výlohu ceduli „hledáme výpomoc.“ Portál morebusiness.com shromáždil 5 různých strategií, jak sehnat talentované spolupracovníky pro rozvoj podniku.

Zaměstnejte bývalé kolegy

Většina podnikatelů před zahájením podnikání normálně pracovala. Mnoho z nich díky svým řídícím schopnostem dosáhlo na nějakou manažerskou funkci, proto vědí, s kým se jim dobře pracovalo a kdo by se mohl hodit.

Pro někoho je přebírání pracovníků od bývalého zaměstnavatele neetické. Nejde ale o to je tajně „ukrást.“ Sejděte se s nimi mimo pracovní dobu a pokuste se je přesvědčit, že váš business uspěje. Pochopitelně tím spíš, když se k vám připojí. Někteří vaši kolegové možná hledali nějakou alternativu a budou rádi, že jim přišla pod ruku.

Vytvořte jasný a podrobný popis pozice

Musíte vědět přesně, jakou pozici máte obsadit. Zjistěte, jaké síly váš tým ještě potřebuje. Pro každé místo udělejte podrobný popis včetně pracovní náplně a kvalifikačních požadavků. Potenciální kandidát si pak může vybrat, na kterou z pozic by se nejlépe hodil.

Kromě toho se na obsazování pozice dívejte jako na prodejní koncepci: Popis práce musíte prodat. Nabízíte flexibilní pracovní dobu, příjemné pracovní prostředí a práci, která inspiruje? Pokud pozici prodáte, přihlásí se více uchazečů. Tím se zvýší šance, že skutečně najdete kvalitního člověka.

Rozšiřte počet kanálů, které používáte při hledání zaměstnanců

Doba cedulí ve výloze je nenávratně pryč. Inzerujte pozici na renomovaných vyhledávačích, místních online médiích, atp. Ujistěte se, že na svém webu máte sekci „kariéra.“

Správně se ptejte

Pohovor je jedním z nejdůležitějších nástrojů pro vyhledávání talentů. Máte 30-60 minut na posouzení, zda je uchazeč o práci tím správným. Proto tento čas musíte chytře využít. Doporučujeme udělat si seznam s konkrétními otevřenými otázkami, které vyžadují podrobnou odpověď. Pište si poznámky, ale sledujte i neverbální projevy kandidáta. Pokuste se o něm zjistit maximum pomocí jeho projevu, odpovědí, i vzhledu.

Ověřte si reference

Vždy žádejte reference. Pokud byl pohovor úspěšný, v dalším kroku získejte informace. Ty buď potvrdí váš dojem, nebo ho vyvrátí. Zeptejte se bývalého zaměstnavatele na dosažené úspěchy vytipovaného člověka, ale i na to, co podle něj mohlo být lepší. Ptejte se i na jeho schopnost spolupráce a nadšení pro práci. Všechny tyto informace by vám měli pomoci vybrat kvalitního uchazeče o práci ve vašem podniku.

-th-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace