Jak zatočit s neplatiči

Americká ekonomika (a nejen americká) stagnuje a stále více firem se dostává do situace, kdy jim zákazníci neplatí. Článek se zaměřuje především na dvě velmi obvyklé situace – zákazník si objedná zboží, za které zaplatí kreditní kartou, objednávku však posléze zruší a obchodník mu vrátí peníze, bohužel však již v momentě, kdy je zboží již na cestě a dodávku nelze zrušit. Zákazník pak vlastně zboží ukradne.

Další situace je také klasická – odběratelé otálejí s proplacením faktury a doufají, že to protějšek nakonec přestane bavit a přestane je urgovat. Ačkoli obchodníci a podnikatelé postižení tímto jednáním mají sto chutí pohrozit neplatičům žalobou a soudem, odborníci to nedoporučují. Zde je několik tipů, jak si poradit s neplatiči bez násilí:
* Zkusit se spojit přímo s vedoucím dlužné firmy a bez okolků mu říci o jména a adresy (osobní i e-mailové) lidí, kteří mohou fakturu zpracovat. S těmi je nutné dojednat i datum, kdy bude faktura proplacena.
* Jestliže po vás dlužník chce zpracovat další projekty, máte větší šanci na úspěch – jste totiž v situaci, kdy můžete taktně připomenout, že pokud nezaplatí dlužnou částku, nemůže s dalšími pracemi počítat.
* Buďte neodbytní. Jedině vytrvalostí nakonec dosáhnete svého.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com