Jak zapůsobit na svého bankéře

Podle průzkumů je většina vlastníků malých firem v očekávání nového roku optimistická. Mnoho z nich asi přemýšlí o nových projektech a expanzi. Podle Rebeccy Macieira-Kaufmann, výkonné vice prezidentky a manažerky maloobchodní sekce Wells Fargo, je klíčem k rozmachu firmy vybudování blízkého a trvalého vztahu s vaším bankéřem. Wells Fargo je největším poskytovatelem finančních služeb a produktů pro více než milion malých firem s ročním obratem menším než 20 milionů dolarů. Od roku 1995 také půjčil více než 23 miliard dolarů ženám a jiným minoritním vlastníkům firem. Paní Kaufmann v rozhovoru pro Business Week uvedla 5 nejdůležitějších věcí, které byste jako půjčovatel měli hledat, a proč by je měli mít na mysli majitelé malých firem, až budou příští rok shánět kapitál.
1. Vlastníci malých podniků by měli být osobní, zůstat blízcí svým zákazníkům a trhu, zhodnotit jejich potřeby a zjistit, kam směřují.
2. Myslet na lidi. Pro vlastníky malých firem je důležité přijímat a držet si dobré lidi, kteří jsou soustředěnými zaměstnanci. Měli by se zaměřit na nové způsoby, jak přilákat a udržet kvalifikované pracovníky. Lidé jsou konkurenční výhodou.
3. Nepouštět z mysli rentabilitu a tok financí. Ti, kteří opatrně řídí peněžní tok, uspějí dlouhodobě. Vlastníci malých podniků potřebují neustále sledovat prodejní zaměření svých plánů a udržovat peněžní tok.
4. Proaktivita. Úspěšní majitelé malých firem se setkávají s mnoha lidmi a v setkávání a diskuzi o svých potřebách s bankéřem jsou proaktivní. Jděte za svým bankéřem a mluvte. A budujte vztahy i jinde.
5. Vytrvat. To je nejběžnější téma mezi vlastníky malých podniků. Musí udržovat finanční flexibilitu a podnikavého ducha. Musí být přizpůsobiví a agilní a něco vydržet.

-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek