Jak zajistit, aby se zaměstnanci věnovali práci na sto procent

Možná se vám zdá, že dáváte práci více než vaši zaměstnanci a že v práci trávíte mnohem více času. Není neobvyklé, že od svých pracovníků očekáváte, že čas strávený v práci budou efektivně využívat a že ho nepromrhají.

Průzkumy z roku 2005 ukazují, že průměrní pracovníci stráví v zaměstnání 45 hodin týdne, zatímco manažeři a různí ředitelé a vedoucí více jak 70 hodin. Tento výzkum ale dále ukázal i to, že tři pracovní dny ze čtyř jsou opravdu produktivní, zatímco zbývající dva jsou neefektivní.

Zaměstnanci prý plýtvají časem v době, kdy se ji zdá, že jsou nedostatečně zaplacení nebo jsou z práce otrávení. Za promrhaný čas prý také mohou nejasné cíle a nedostatek týmové komunikace.

Aby manažer zajistil, že jeho zaměstnanci nebudou časem plýtvat, měl by zvýšit produktivitu, zlepšit závazky, propagovat kolektivní práci a kamarádství, povzbuzovat a oceňovat zaměstnance.

Nejlepší je také začít zaměstnance platit za odvedenou práci, ne za hodiny, které v ní tráví například surfováním na internetu, povídáním nebo hraním her.

-pk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101