Jak začít podnikat

Nejste si jisti, kam investovat své počáteční snahy? Následujících 12 kroků vám pomůže v rozjezdu.

1. Začít je vždy těžké. Kde vzít peníze do začátku? Jak získat zákazníky? Začněte se soustředit na cíl – bude to emocionální základ vaší firmy. Sepište vaše nápady a obavy a sdílejte je s ostatními, možná je motivujete, aby vám pomohli, nebo přispěli dobrou myšlenkou.

2. Vytvořte jasné poselství. Když někdo slyší o novém produktu či službě, hned se ptá, jak bude vědět, že je to dobré. Je třeba vyvinout jasné poselství. Silné, snadno zapamatovatelné a stručné, které dá vašemu zákazníkovi najevo benefity. Sepište, jak váš produkt zákazníkovi pomůže. Označte klíčová slova a pokuste se z nich sestavit vaše poselství.

3. Zjistěte, co funguje. Buďte v kontaktu s lidmi, ptejte se těch, kteří uspěli. Informace z reálu vám ušetří spoustu času, peněz a frustrace. Navštivte majitele podniků ve vaši blízkosti a ptejte se jich, jak dosáhnout úspěchu a jakým chybám se vyhnout.

4. Chraňte svůj nápad a sebe. Konzultujte vše se zkušeným právníkem již na začátku vašeho snažení a získejte co nejvíce informac,. jak se ochránit.

5. Přestaňte horlivě přesvědčovat ostatní. Místo toho je inspirujte jednostránkovou nabídkou. Když budete vystupovat pozitivně, ostatní vám pomohou k úspěchu a budou mít tendence se méně ptát po vašich skutečných schopnostech.

6. Dělejte si záznamy

- přehled všech obchodních příležitostí, na které jste přišli

- hrozby a negativa (rozdělte je na ta, kterým se lze a nelze vyhnout)

7. Testujte a vylepšujte své nápady pomocí skupiny vybraných jedinců. Z řad potenciálních zákazníků, přátel a rodiny. Je důležité toto dělat hned zpočátku, bude to finančně výhodnější.

8. Získejte náhledy cen od výrobců.

- vytvořte podrobnou skicu toho co chcete vyrábět

- vytvořte seznam výrobců

- vytvořte tabulku o třech sloupcích – 1. sloupec: seznam požadavků 2.sloupec: reakce, třetí sloupec: zhodnocení

- jednejte se dvěma vašimi nejdůležitějšími výrobci

9. Vytvořte obchodní strategii.

- definujte svého zákazníka

- vyzvěte rodinu, kolegy aby vám pomohli najít zákazníky

- implementujte své ideje

- vyzkoušejte to

10. Vytvořte cenu.

- definujte svůj osobní finanční cíl

- prověřte cenový trend

- získejte informace

- pokryjte náklady

11. Naplánujte budoucí kroky schématicky.

12. Motivujte se vytvořením obchodního plánu.

- začněte čistou definicí vaší firmy

- rozčleňte plán do detailu i časově

- uveďte, jakých výsledků se chcete dobrat

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com