Jak vybrat dodavatele informačních systému

Vytisknout

Při výběru dodavatele firemního informačního systému je klíčová důvěra a udržení nezávislosti. Řada firem nechává svůj informační systém zestárnout v mylné představě, že bude sloužit věčně. Pak však naráží na nákladné problémy nejen v případě celkového selhání systému, ale například i v situaci, kdy dochází k legislativním změnám. Nejlepší způsob, jak se těmto problémům vyhnout, je sledovat situaci a důsledně plánovat obnovu systémů.

Situace se také může vyhrotit až do takové míry, že firma bude muset vyměnit velké bloky informačních systémů, protože již nedokáže spolupracovat s původním dodavatelem. Stačí většinou jen málo, například nedat si pozor na autorská práva k informačnímu systému nebo když dodavatel ztratí klíčové lidi a firma nemůže vykonávat v systému žádné úpravy.

Firmy by si proto měly při implementaci informačních systémů dávat pozor na právní aspekty smlouvy. Větší firmy by měly dbát i na to, aby měly po ruce zaměstnance, kteří dokážou kvalifikovaně komunikovat s dodavatelem. Důležité je podržet si know-how minimálně uvnitř firmy. I v informačních technologiích platí, že klíčem k úspěchu je výběr kvalifikovaného a seriózního dodavatele.

-kk-

Zdroj: Etrend.sk - Informace o trendech v marketingu a řízení podniku.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Etrend.sk
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace