Jak vést svého vedoucího aneb Management naruby

To, aby řadoví zaměstnanci určitým způsobem vedli své vedoucí je pro společnost stejně podstatné jako to, že jednoduše zaměstnává několik vedoucích pracovníků. Nedávné studie z oblasti managementu a lidských zdrojů potvrzují, že zaměstnancův vztah k vedoucímu je skutečně velmi důležitý. Takový zaměstnanec by si měl vůči svému nadřízenému vypěstovat smysluplný pracovní vztah, na jehož základě se šéf bude cítit mocným a výkonným.

Názory nadřízených a podřízených jsou velmi často v rozporu. Zatímco však ještě nedávno stavěli vedoucí své osobní názory nade vše, dnes se jejich přístup globálně mění. Novodobí manažeři jsou o problémech se svými podřízenými ochotni diskutovat. Vzájemný vztah je prostě třeba založit na důvěře a komunikaci.

Jedna z manažerských technik pro vybudování lepších pracovník vztahů spočívá v přeměně zaměstnanců na vlastníky. Vlastnictví v tomto smyslu však nemůže být dáno, pouze školeno. Jedná se o komunikační propojení pracovníků na všech úrovních, vytvoření pevné vazby mezi nimi, sdílení znalostí.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace