Jak strategicky neprohrát

Ve světě obchodu usiluje každý subjekt o výhru. Jestliže své výhry nedosáhne, prohraje. Firmy volí jedinou možnost – výhru a cíleně plánují její dosažení. V každé bitvě však vyhrává jen jeden, a proto by firmy možná neměly své obchodní strategie soustřeďovat na strategický cíl „vyhrát“, ale „neprohrát“. Přestože to na první pohled vypadá jako slovíčkaření, ve skutečnosti se jedná o zásadně rozdílné přístupy.

Vytváření strategie „neprohrát“ znamená v podstatě dvě věci: vyvarování se chyb a vytvoření takového přístupu k obchodu i osobnímu životu, díky němuž bude člověk připraven řešit problémy, které vzniknou nevyhnutelně. Vyvarování se chyb zní opět jako fráze, zamyslíme-li se však nad ním důkladněji, nemůžeme zjistit nic jiného, než že je to jeden ze základních pilířů strategického plánování. Každý manažer by tak měl u každého rozhodnutí zvážit, zda se risk s ním spojený vyplatí či nikoli. Stejně důležité je vytvořit si vlastní strategický přístup k životu, který se bude následně aplikovat do pracovní sféry.

**Datum vydání:** I/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher