Jak správně vyvíjet produkt (1/2): Kdo je váš zákazník?

Když chcete vyvinout skvělý produkt, čeká vás mnoho nástrah. Pro začínající firmy i pro ty, co už vyrostly do střední velikosti, je leckdy obtížné zvolit správný přistup k vývoji produktů.

Ilustrační snímek

Máte produktovou strategii?

Produktová strategie je vaše mapa, jak dosáhnout cíle. Měla by zahrnovat vizi vašeho produktu i okolní kontext, který zahrnuje vše důležité týkající se definice onoho produktu. Jakákoli strategie produktu je založena na přání, aby zákazníci poznali hodnotu, kterou produkt poskytuje.

Zaměřte se na uspokojení nějakého palčivého problému

V ideálním případě by váš produkt měl řešit problém, kterému čelí mnoho lidí. Musíte prostě uspokojit potřeby zákazníka tak, jak to vaše konkurence nedokáže.

Každý, kdo vyvíjí produkty, by měl cítit touhu usnadnit nebo zlepšit někomu život. Poslouchejte proto své zákazníky, abyste jim poté dali to, co chtějí, vyzývá nás web business2community.com.

Výzkum cílové skupiny

Vždy začněte s vyjasněním toho, kdo vlastně jsou vaši zákazníci. Kdo jsou ti lidé, kteří budou nejvíce těžit z vašeho produktu? Je pravděpodobné, že budete muset porozumět hned několika segmentům, protože vhodných cílových skupin může být vícero.

Identifikujte proto svůj ideální segment zákazníků. Jsou to ti lidé, jejichž potřeby můžete se svým produktem uspokojit nejlépe. Když pochopíte, jací jsou tito vaši ideální zákazníci, bude váš tým jasně vědět, pro koho je vyvíjený produkt určen. Takový výzkum má následující fáze:

  1. Analýza vašeho produktu nebo služby
  2. Prozkoumání nabídky konkurentů
  3. Výběr kritérií pro segmentaci zákazníků
  4. Provedení samotného výzkumu ideálních zákazníků

Poté můžete sestavit personu, tedy ideální obrázek zákazníka. Takový výzkum se obvykle provádí za pomoci předem připravených otázek. Poté své výsledky sdílejte i s topmanažery, abyste zajistili, že všichni ve firmě budou sladěni a v obraze.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Jak správně vyvíjet produkt (1/2): Kdo je váš zákazník?

Aktuální

Jak správně vyvíjet produkt (2/2): Řešte ty správné problémy