Jak správně shromažďovat data pro průzkum trhu

Marketingová strategie je jedním z pilířů úspěšnosti podniku, ale ne tehdy, pokud je založena na neaktuálních či chybných údajích. Jste si jisti, že právě vaše data jsou čerstvá a správná? V mnoha společnostech práce s daty znamená jejich shromažďování podle tématu či úkolu, což však díky nepřehlednosti může vést k omylům a chybám. Jak zefektivnit práci s daty, ať už shromažďujete informace pro sebe či pro třetí stranu?

Čerpejte informace z různých zdrojů, ale vždy poskytujících statisticky významné a důvěryhodné informace. Udržujte množství dat pod kontrolou, nenechte se jimi zahltit, odlišujte podstatné od nedůležitého. Příliš obecné údaje nebývají použitelné, efektivita jejich využití je menší. Data musejí být získána důvěryhodným, legálním způsobem, aby nebyl snížen kredit průzkumu. Výsledky musejí být k uvěření – učebnicové údaje málokoho uspokojí.

Namísto prostého součtu dat je zpracujte a nabídněte jejich interpretaci tak, aby se podle nich dalo dále pracovat. On-line databáze a internetový marketing se v blízké budoucnosti stanou normou a práce s informacemi přestane být jen tříděním získaného materiálu.
Zdroj: Management First - články z oblasti managementu, marketingu, IT a lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management First
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace