Jak si udržet kreativní zaměstnance

Článek je odpovědí na dotaz jednoho čtenáře webových stránek Monster.com, který by rád zjistil, proč z jeho firmy odešla většina kvalitních a nadaných lidí. Ti byli navíc velmi kreativní, takže firmě teď chybí nové nápady a inovativní myšlenky. Zajímá ho tedy, jak si může perspektivní zaměstnance udržet a jak pozná, že jsou spolehliví.

Problém zde spočívá pravděpodobně v samotném přístupu ke kreativním a inovativním zaměstnancům. Vedoucí mnohdy odmítne jejich myšlenky, aniž by je prozkoumal, což může být demotivující. Mnozí šéfové také dělají tu chybu, že neoceňují snahu a zaměstnancům za jejich nápady ani nepoděkují. Dalším důvodem může být nedostatek prostoru pro vlastní řešení problémů, nedostatek individuality ve stylu práce a hospodaření s časem.

Je ovšem pravda, že kreativní lidé obvykle neuznávají autority, čímž sami poněkud komplikují svým vedoucím práci. Zodpovědní manažeři, kteří mají zájem na udržení nejtalentovanějších lidí ve firmě, se proto mohou například účastnit kurzů komunikace, kde se dozví o různých stylech práce s těmito lidmi a jejich řízení.

**Datum vydání:** XI/2001
Zdroj: Monster.com - přední světový pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje Monster.com