Jak se může společnost učit z omylů - Organizační struktura programu správy znalostí

Pro společnost **Best Buy Co.** (maloobchod se spotřební elektronikou) znamená správa znalostí především vytváření kultury získávání poznatků ze zkušeností – tj. i z omylů.

V roce 1992 prudce poklesly zisky společnosti z prodeje počítačů. Plány pro rok 1997 vykazovaly ztrátu 6 miliónů USD. V této situaci přišla firma **Andersen Consulting** s návrhem na zásadní změnu způsobu obchodování a správy skladových zásob. Výsledkem byl obecný přesun zájmu společnosti **Best Buy** od produktů k zákazníkům.

Výkonný ředitel Bradbury H. Anderson usiloval o přenesení zkušeností a pracovního nadšení na všechny zaměstnance. Společnost **Best Buy** se začala transformovat na „učící se organizaci“. Prvořadým cílem bylo podchycení společných znalostí, včetně znalostí strategických partnerů: **IBM Corp.**, **Microsoft Corp.** a **Monster Cable Products Inc.**.

Struktura programu správy znalostí zahrnovala čtyři úrovně:
- **organizační výbor**. Podle tohoto výboru musí být realizace správy znalostí co možná nejsnazší.
- **poradní sbor** - buduje mechanizmy správy znalostí pro budoucnost a zajišťuje, aby se společnost skutečně učila ze zkušeností.
- **jednotlivé projektové skupiny** - řídí projekty ve svých společenstvích. Nástroje správy znalostí využívají ke zlepšování obchodních procesů.
- **kancelář řízení programu správy znalostí** - vytváří informační infrastrukturu na podporu správy znalostí, vyvíjí potřebné nástroje a zajišťuje výcvik.

Uvedená struktura je zachycena v diagramu.

**Datum vydání: IV/2001**
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine