Jak se může malá firma blýsknout v médiích?

Výhody dobré publicity jsou zřejmé. Pro malé firmy je ale udržování styku s médii náročnější. Zde je několik tipů pro lepší komunikaci:

- Vytvářejte zajímavé zprávy. Co se ve vaší firmě v poslední době událo? Přibrali jste nový personál, udělali průzkum, vyvinuli nový produkt nebo nabízíte novou službu? To vše může být základem pro zajímavou mediální zprávu. Uvažujte o „příbězích“, které mají informační hodnotu pro zákazníka, obchodní partnery nebo investory.

- Identifikujte své cíle. Pro zacílení na správná média, zvažte, jaké je vaše publikum.

- Zveřejnění zpráv. Data by měla být sdílena bez přílišného promočního akcentu. Dobrým pravidlem je strukturovat zprávu jako článek. Začít sdílným a zajímavým titulkem, pak odstavcem, kde bude shrnuto, co se stalo a pak v několika dalších akci podrobněji popsat. Vizuální atraktivita textu, fotografie nebo v případě on-line zveřejnění krátká videosekvence, přidají na zajímavosti.

- Načasování a předání informací. Jsou neméně důležité. Existuje řada proměnných, které ovlivňují sledovanost zpráv. Obecně je lepší vyhýbat se pátku odpoledne nebo dnu před svátkem. Firmy je tradičně používají k „pohřbení“ špatných zpráv. Autoři doporučují využívání služeb newswire, které disponují databázemi s desítkami tisíc mediálních a firemních kontaktů. Mohou pomoci určit, které by měly obdržet vaše informace s ohledem na různé faktory. Přestože je možné zajistit vlastní distribuci, znamená to omezený počet kontaktů na rámec vlastní databáze.

- Odborníci. Reportéři jsou chtiví zdrojů a i když se během interview odborník nezmíní přímo o vaší firmě, spojením s tématem, které se váže na váš průmysl nebo trh, vygenerujete pozitivní asociaci. Pro většinu menších firem je největší problém získat první interview s reportérem. Dobrý způsob, jak dostat nohu do dveří, je držet krok s trendy v médiích, které se váží na oblast znalostí vašeho odborníka.

- Očekávejte trendy a vytvářejte příležitosti pro příběhy. Konvenční metoda, jak zůstat na předních místech zpráv je číst noviny, patřičné časopisy a sledovat zprávy.

- Buďte dobrým zdrojem. Rychlý přístup k informacím je pro reportéry důležitý. Buďte přístupní a zveřejňujte informace včetně použitelných fotografií a dalších informací například o managementu na internetových stránkách.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com