Jak přijmou zaměstnanci nový systém?

Nákup špatného systému je noční můrou nejen všech správců informačních technologií, kteří jej navíc mohou výrazně ovlivnit, ale zejména všech zaměstnanců. Není se čemu divit, nový systém pro CRM změní totiž práci převážné většiny z nich. Zvláště ti starší či zavedenější si pak na nové technologie jen velmi těžko a hlavně velmi neochotně zvykají.

Hlavním problémem většiny softwarových programů pro CRM je v tom, že se nedokáží přizpůsobit konkrétním požadavkům jednotlivých firem. Nejhorší věc je však někdy odmítnutí starého a přijmutí nového systému.

Při implementaci nového softwaru je pravděpodobně nejdůležitější, jak jej přijmou zaměstnanci. Represivní metody nemají smysl. Uvidí-li však personál výhody nového systému, do kterých by mělo spadat ulehčování jejich práce pomocí nového programu, jeho prokazatelná efektivita nebo zvláštní odměny, rád jej přijme za svůj. Zaměstnanci však potřebují znát konkrétní věci, které se po implementaci zlepší.

**Datum vydání: IV/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily