Jak postavit dokonalý "stroj" pro CRM?

Vytvoření dobře fungující infrastruktury pro CRM je pro řadu podniků ještě velkou výzvou. Hlavní dilema přitom spočívá v otázce, jestli koupit na míru stavěný systém, nebo se raději zaměřit na otevřený standard a model upravovat až při samotném provozu podle aktuálních potřeb.

Vše samozřejmě záleží na tom, jaká zákaznická data chce firma zpracovávat a jakou technologii již má k dispozici. Nejdříve je třeba zamyslet se nad tím, jaké jsou cíle firmy, alespoň co se zákazníků týká, a určit největší slabiny v komunikaci s klienty.Tedy jestli jde o získávání, udržení či spokojenost zákazníků.

Odborníci se dále přiklánějí k názoru, že čím méně dat systém zpracovává, tím je přesnější, rychlejší a spolehlivější. Snadné uskladňování, sdílení a výměna informací se tedy stávají prioritou. Trendem je přitom zákaznická podpora pomocí webových stránek.

**Datum vydání: IV/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily