Jak neměřit úspěch začínajícího podnikání

Ilustrační snímek

Když se zeptáte ředitele začínající firmy, jak mu jde podnikání, většinou odpovídá, že výborně a snaží se toto své tvrzení doložit změřenými ukazateli úspěchu. Problém však bývá v tom, že většina začínajících podnikatelů neví, jak vlastně svůj úspěch měřit. Zajímavý článek na toto téma nedávno zveřejnil server Inc.com. Napsal jej by Marc Barros, spoluzakladatel společnosti Contour, která se zabývá vývojem a prodejem kamer. Podnikat začal krátce po dokončení vysoké školy v roce 2004 a z garážové firmy se mu podařilo vybudovat mnohamilionový byznys. Produkty jeho firmy se dnes prodávají ve 40 zemích světa.

Barros přiznává, že se dopouštěl stejné chyby, když měřil úspěch a udržitelnost svého podnikání nerelevantními měřítky. Shrnul proto pět měřítek, která nemají žádnou přímou souvislost s úspěchem začínající firmy.

1. Výše získaného kapitálu

Mít do začátku hodně peněz je samozřejmě dobré, zvláště když si toho všimnou média. Rozhodně to však neznamená, že máte úspěšný byznys. Pouze to naznačuje, že si někdo myslí, že by na vás mohl vydělat.

2. Počet zaměstnanců

V podnikání neplatí přímá úměra mezi počtem zaměstnanců a úspěšností firmy. To, že máte hodně zaměstnanců, může naopak znamenat to, že nedokážete efektivně řídit své projekty.

3. Počet uživatelů

Mnoho start-upů má raketový start, ale pak přichází vystřízlivění. O úspěchu vypovídá pouze počet zákazníků, jejich spokojenost to, jak často používají vaše produkty.

4. Expanze do zahraničí

Založit zahraniční pobočku je snadné, uspět na zahraničním trhu však nikoli. Nezáleží na tom, v kolika zemích působíte, pokud v nich nepatříte mezi lídry.

5. Počet prodejen

Ve skutečnosti platí, že čím více obchodů máte, tím vyšší je riziko, že nedokážete prodat své zboží. Nízký objem prodeje v jedné prodejně nelze řešit otevřením další.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com