Jak měřit efektivitu online komunit

Online komunity existují již téměř tři desetiletí, jejich řízení a koordinace v zájmu podniku je však záležitostí relativně novou. Schopnost efektivního řízení těchto komunit závisí do značné míry na nových způsobech měření a vykazování výsledků. Základem každého systému měření úspěchu online komunit by měly být následující body:
* Je třeba definovat obchodní cíle a způsob, jak se bude úspěšnost měřit.
* Součástí managementu online komunit by mělo být průběžné měření a vykazování výsledků.
* Měření úspěšnosti online komunit by nemělo sloužit pouze pro účely statistiky, ale hlavně pro zodpovědné rozhodování o dalším zdokonalování těchto komunit.

Článek prezentuje nový způsob uvažování ohledně návratnosti investic do online komunit. Autor se nejprve zabývá různými typy úspěchu komunity a specifickými typy komunit, kterých se týkají. Dále popisuje způsoby měření úspěšnosti online komunit, které se dnes používají a navrhuje rámec pro ucelenější postup. Pojednání se dále opírá o čtyři konkrétní výpočty návratnosti investic – jejich základem je tzv. přírůstková hodnota komunity a další hodnoty, které firma vytváří díky komunitě.

V další části článku se autor zamýšlí nad konceptem přírůstkové hodnoty společně s dvěma dalšími koncepty, které tvoří základ výpočtu návratnosti investic pomocí přírůstkové metody. V poslední části článku popisuje autor dynamické jevy, které jsou zodpovědné za hodnoty, které komunita vytváří.
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com