Jak hodnotné jsou vaše hodnoty?

Organizace se neustále mění. Nejlepší zaměstnanci přitom ale vědí, že mohou odejít jinam, pokud jim současný zaměstnavatel neposkytne to, co žádají. V takové situaci se často hovoří o penězích. Peníze jsou důležité a skutečně mnohdy představují důvod pro odchod ze zaměstnání, nejsou však rozhodně jediným ani hlavním důvodem. Nejčastěji zaměstnanci nesouhlasí s tím, že firma něco slibuje a něco zcela jiného dělá. Jde tedy o firemní hodnoty.

Každá firma má své klíčové hodnoty. Ty je pak ovšem třeba uvést do praxe. Jestliže je klíčovou firemní hodnotou komunikace, nestačí k tomu nejmodernější technika, komunikační oddělení či firemní občasník. Komunikace musí probíhat v zaběhlých kanálech a oběma směry. Další klíčovou hodnotou může být respekt. I ten je však nutné posazovat v praxi, nejen o něm psát nebo mluvit. Ke zjišťování toho, jak v praxi dodržování firemních hodnot funguje jsou nejvhodnější malé diskusní skupiny, důležité je ale také sledování procesů náboru nových pracovních sil, hodnocení zaměstnanců nebo povyšování. Od věci není ani kontaktování osob, které firmu opustily v posledních šesti měsících.

**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher