Infomediátoři: Kdo jsou a co chtějí?

Ve firmě vybavené informačním systémem není problém získat přístup k jakékoli informaci, obtíž nastává při její extrakci. Požadavek rychlého přístupu k požadovaným znalostem dal vzniknout nové pracovní funkci: „interní infomediátor“. Jedná se o pracovníka, který sleduje tok znalostí v organizaci. K vyhledání dané znalosti je nutná spolupráce toho, kdo o ni žádá.

Infomediátory lze rozdělit do tří skupin: správci znalostí, zprostředkovatelé znalostí a pracovníci průzkumu znalostí spočívajících mimo firmu. Přestože mnozí infomediátoři pocházejí ze specializovaných odvětví, musejí být schopni zobecňování a podpory při utváření přehledu.

Je těžké přesvědčit lidi o smyslu a perspektivě tohoto povolání. Funkční období každého infomediátora bude zřejmě omezené.

Autor srovnává možnosti infomediátorů a interních podnikových portálů. S postupným profilováním funkce infomediátorů zřejmě poroste i jejich ohodnocení a další investice na podporu této funkce.

Nejdůležitější úlohou infomediátorů je zprostředkovat požadovanou informaci bez ohledu na to, zda ji vlastní jiná osoba, nebo zda je tato informace uložena v interní podnikové databázi nebo v databázi mimo podnik.
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine