„Hledej si novou práci“: Jak se připravit na očekávané propuštění

Vaše současná pracovní pozice může být ohrožena z různých důvodů – některé jsou pod vaší kontrolou, jiné ne. Klíčové je včas si všimnout, že se věci zhoršují. Věnujte proto pozornost varovným náznakům, abyste posléze nebyli zaskočeni.

Ilustrační snímek

Nejhorší je, když cítíte, že je situace mimo vaši kontrolu. To se může snadno stát, když vaše společnost začne snižovat stavy nebo když oznámí náhlou fúzi. Musíte proto převzít iniciativu, musíte vzít život do svých rukou.

Podnikněte proaktivní kroky

Budete zažívat mnoho stresu a výzev, ale stále můžete v dané situaci udělat dost pro to, aby váš budoucí přechod do nové společnosti probíhal hladce. Lze udělat hned několik věcí, tvrdí Harvard Business Review.

Udržujte si širokou síť kontaktů

Kultivujte si spolehlivou síť známých jak uvnitř, tak i vně vaší organizace. Docházejte na akce profesních organizací a zapojte se do mentorských aktivit. Účastněte se konferencí, seznamujte se s novými lidmi a vyhledávejte nové poznatky a obory. Cvičte své myšlení. Vzhledem k tomu, že tradiční lineární kariérní dráha už je dost vzácná, musíme se všichni sami porozhlížet po nových příležitostech.

Požádejte o radu

Když je vaše pracovní pozice v ohrožení, jste zranitelní. Může vám to navíc kvůli stresu tak trochu přestat myslet. Proto hledejte podporu u lidí, kteří vám dovedou poskytnout důvěryhodné rady ohledně vašich osobních kariérních možností. Než se začnete ucházet o nové pracovní pozice, promluvte si se svými známými. Snažte se pochopit, co se děje v oboru, do kterého zvažujete přejít.

Zjistěte, jaké potenciální mezery máte ve svých znalostech a dovednostech. Pokud se nakonec ukáže, že hledání zaměstnání bude zdlouhavé, požádejte někoho, aby vás podpořil v nelehkých chvílích, kdy se dostaví pochybnosti o sobě sama a snížená motivace.

Podpořte svou osobní značku

Pokud očekáváte, že si brzo budete muset hledat novou práci, aktualizujte svůj životopis a zapracujte na svém LinkedIn profilu. Přidejte tam své nejnovější role, co máte na starosti… a nezapomeňte přidat i své úspěchy. Je dobré vést si svůj osobní týdenní seznam úspěchů, abyste pak, až na to dojde, dokázali snadno a rychle aktualizovat všechny vaše osobní prezentace.

-jk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review