Funkční systém pro CRM je na cestě

Mnoho se toho v poslední době řeklo a napsalo o programech pro CRM a jejich adekvátnosti. Neustále je diskutována návratnost takových investic či dokonce jejich funkčnost. Problém tkví nejčastěji v nepružnosti dostupných systémů a v komunikaci mezi jednotlivými technologiemi. Na scéně se tedy objevil nový pojem: integrační strategie.

Skutečná výzva tkví tedy ve funkční integraci nesnadno slučitelných dat o firmě samotné, jejích zákaznících, dodavatelích a partnerech. Přední odborníci pro oblast CRM přitom tvrdí, že podniky si nejdříve musí rozmyslet, jak budou svůj informační systém budovat. Spíše než zavádět nové IT a teprve potom řešit otázky, jak budou jednotlivá data mezi nimi předávána, by se měly nejprve rozhodnout, jak budou informace určovány, vytvářeny a spravovány.

Klíčem k ideální integraci IT by mohly být takzvané modulární technologie. Systém přitom není nikterak složitý. Jde v podstatě o jakési jádro či centrum pro správu informací, ke kterému by se daly libovolně připojovat (a podle potřeby také odpojovat) jednotlivé moduly či komponenty. Žádný z těchto modelů by však neměl ovlivňovat funkčnost systému.

**Datum vydání: II/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily