Firmy se musí zviditelňovat jako dobří zaměstnavatelé

Ilustrační snímek

Mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem je cosi jako milostné vzplanutí. Tento vztah může být také velmi křehký.

Vysoké pracovní nasazení, věrnost firmě a jejím záměrům, hrdost na svého zaměstnavatele – to jsou některé z vlastností, které by firmy chtěly vidět u svých zaměstnanců. Takové vztahy dokážou se svými lidmi vytvořit ti zaměstnavatelé, kteří se zajímají o jejich potřeby. A potom díky angažovanosti zaměstnanců dosahují lepších obchodních výsledků než konkurence.

Je dokázáno, že pro firmy má smysl zviditelnit se jako dobrý zaměstnavatel. To je zřejmě to nejmenší, o co firma může při dnešním nedostatku talentů usilovat.

Ti, kteří přirovnávají vztah mezi pracovníkem a firmou k lásce, zároveň vidí další podobnost – první vzplanutí trvá maximálně rok a půl, pak nadšení nového pracovníka klesá. Nastává chvíle, na kterou čeká konkurence a nabídne vašemu zaměstnanci lepší nabídku.

Dobří zaměstnavatelé si ale dokážou ubránit své zájmy i v této situaci.

-pk-

Zdroj: Sme.sk - zpravodajský server slovenského deníku SME
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sme.sk