Filozofie firmy Cemex stojí na technologiích shromažďování provozních dat

Mexická společnost **Cemex**, provozující obchod s cementem, zaznamenala nečekaně rychlý růst. Na rozdíl od evropských firem se totiž specializuje na rozvojové země, kde se cement prodává v malém. K tomu přistupuje firemní filozofie, jež v plné míře počítá s novými technologiemi a současně uplatňuje po celém světě přísné technologické a manažerské standardy.

Zavádění informačních technologií zpočátku komplikoval nedostatek dat o kvalitě provozu. Intenzivní rozvoj této oblasti tedy vedl až k vybudování satelitní přenosové sítě. Ukázalo se, že data produkovaná automatickým systémem mají větší význam, než propouštění zaměstnanců.

Propojenost zlepšila řadu interních procesů. Samostatnou kapitolou je dodávka hotových betonových směsí včas (s ohledem na vlastní směs) a na správné místo.

Teprve po vyladění informačních systémů následovala expanze firmy do Evropy a Asie.

**Datum vydání: VI/2001**
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist