Emocionálně inteligentní vedení

Každý člověk disponuje jistou energií, aniž by cvičil nebo jedl výživné tyčinky. Je to energie emocionální, která podle současných výzkumů představuje až sedmdesát procent veškeré naší energie. Emocionální energie a potažmo emocionální inteligence (EQ) se stále více uplatňuje i v oblasti managementu. Nejlepší vůdci jsou ti, kteří své emocionální inteligence dokáží využít naplno, jednat intuitivně. Logika jim totiž umožňuje přemýšlet, ale emoce jednat.

Základem emocionálního vedení je schopnost empatie. Článek dále doporučuje následující dovednosti:
- Věnujte pozornost řeči těla.
- Snažte se více poslouchat než mluvit.
- Projevujte zájem, nikoli rozčilení.
- Vytvářejte atmosféru hrdosti na vykonanou práci.
- Sledujte lidi na veřejnosti, abyste poznali jejich pocity.
- Uvědomte si, že emoce jsou nakažlivé.

**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher