Dobrý manažer své zaměstnance podrží

Loajalita je jednou z vlastností, kterou si zaměstnavatelé velmi přejí mít u svých zaměstnanců. Chtěli by mít své lidi podnikavé, obětavé, kreativní, důvěřivé a schopné učit se.

V době recese se však prioritou vedení podniků stávají jiné faktory. Péče o zaměstnance jde stranou, manažeři se chápou kalkulaček a zuřivě buší do klávesniček. Nejistými, křečovitými úsměvy povzbuzují své zaměstnance k vyšším výkonům.

Ti však kupodivu nemají chuť učit se novým věcem, nic je nenapadá a na manažera se dívají velmi nedůvěřivě. Mají totiž strach. Strach z toho, aby nebyli propuštěni, jako bylo za poslední týden či měsíc už několik schopných kolegů.

Úkol manažera je v takové situaci velmi obtížný. Jeho posláním je dostat zaměstnance zpět na svou palubu a přesvědčit ho o tom, že společně svou loď z rozbouřených vln vykormidlují. Musí si přehodnotit priority. Brát zaměstnance jako hlavní potenciál své firmy, komunikovat s nimi, zdůrazňovat jim jejich hodnotu a nepostradatelnost pro podnik, v neposlední řadě jim však důvěřovat a nechat vlastní díl zodpovědnosti.
Zdroj: RRHH - španělský server pro personalisty
Zobrazit přehled článků ze zdroje RRHH