Do Ruska proniká západní firemní kultura

Trh s produkty a službami v oblasti podnikového školení vzrostl za poslední rok o 30 %. Ruské firmy přebírají obchodní modely od nadnárodních západních korporací a zdá se, že o školení platí to samé. Rozdíl spočívá zřejmě pouze v tom, že zatímco cizí společnosti si stanovily jasné modely chování pro konkrétní situace, ruské firmy, které musí být přece jen v současné době přizpůsobivější a flexibilnější, to zatím neudělaly.

Nadnárodní společnosti v Rusku zatím používají model, který se osvědčil všude na světě. Zaměstnanci si nejprve projdou sérií školení, které je mají za úkol seznámit s tím, jak organizace funguje a jaké jsou její firemní hodnoty a obchodní procesy. Pokud si tyto společnosti vybírají programy školení, raději si objednají modulové programy, a nikoli samostatná školení.
Zdroj: The Leader - Ruský magazín pro manažery a vedoucí lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Leader