Dnešním trendem jsou pasivně aktivní uchazeči o práci

Vytisknout

Manažeři, kteří hledají nové zaměstnance na volné pozice ve svém týmu, musí rozlišovat mezi dvěma typy kandidátů – aktivními a pasivními. Aktivní kandidát hledá nové aktuální příležitost zaměstnání, kdežto pasivní ne. Většinou to ale dopadne tak, že pasivní kandidáti udělají na zaměstnatele větší dojem než ti aktivní. Ovšem, který typ kandidátů, nabízí právě pro vás to lepší?

Mezi výhody aktivních kandidátů patří kvalita, vysoká úroveň, flexibilita, komunikativnost, motivace. Jejich nevýhodou ale může být zoufalost, se kterou hledají nové působiště, nedostatečná kvalifikace a možná přílišná rychlost a zbrklost.

Výhodou pasivních kandidátů je jejich neobjevená a zatím nerozvinutá kvalita, větší schopnost učit se novým věcem a sklon k tomu chtít obsadit opravdu pravou pozici a ne jakoukoliv, jak by se to mohlo stát u kandidátů aktivních. Nevýhodou je to, že bude trvat déle, než se dostanou do pracovního procesu a začnou na sto procent splňovat požadované úkoly.

Pro konečný výběr zaměstnance by ovšem nemělo být klíčové to, zda aktivně práci hledá, nebo ne. Pracovní trh nově okupují také takzvaně pasivně aktivní zaměstnanci. Jsou to lidé, kteří aktivně nesahají po každé příležitosti, ale vyčkávají na šanci, kterou uspokojí jejich nároky a požadavky a po té pak sáhnou.

Cílem výběrových řízeních by nemělo být, zda zaměstnáte aktivního, pasivního, nebo aktivně pasivního kandidáta, ale mělo by se zaměřit na to, najít pravého kandidáta na nabízenou pozici pro danou společnost.

-pk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace