Dávejte, ale dávejte chytře

Místní základní škola žádá o dar na nové vybavení dětského hřiště. Členové vysokoškolské kapely klepou na dveře a žádají peníze na cesty. A policie vám strká lístky na svůj každoroční ples. Chtěli byste jim pomoci všem, ale prostě nemáte zdroje? Pro mnoho podniků jsou silné vztahy s veřejností výhodou, dokud místní společenské skupiny nepřijdou hledat podporu. Naštěstí je možné dávat z dobrých důvodů a sklízet podíl pro vaši firmu, aniž byste přetížili svůj rozpočet. Klíčem je mít v podniku dobročinnou politiku, držet se jí a jasně ji sdělovat každému, kdo přijde s žádostí o peníze.

Skupiny, které si vyberete pro spolupráci, budou vědět, že se angažujete, a na oplátku vám dají veřejné uznání a známost. Ostatní budete moct laskavě odmítnout, aniž byste vypadali jako lakomci. V nejlepším případě budete schopni podporovat a vytvořit vztah se skupinami, jejichž poslání je spjato s vaším podnikem. I sociální investice by měla být strategická. Samozřejmě byste měli o své činnosti lidem dát vědět. Ale pozor! Neměli byste své zásluhy vytrubovat příliš hlasitě. Ve vaší inzerci můžete uvádět, že jste hrdým sponzorem té a té skupiny. Vždy je lepší, když vaši podporu zveřejňuje ona nezisková organizace. Ne všechny dobré skutky by měly být přehlédnuty.

-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek