Co dokáže mladistvý image starších uchazečů?

Zaměstnavatelé jsou přitahováni k mladistvé energii a technologicky zdatným lidem a také otevřenosti novým idejím. Stává se tak, že i někteří čerství čtyřicátníci se cítí staří a mají pocit, že by měli podstoupit nějaký ten chirurgický zákrok.

Jsou ale tyto zjevné preference mládí opravdu o těch pár vráskách navíc? Nebo firmy jen chtějí pracovníky, kteří udrží tempo s časem? Řada zralých uchazečů spí na vavřínech a nesnaží se vytvořit moderní image. Vypadat mladě tu není to klíčové. Postoj a znalosti dnešního světa jsou stejně důležité.

 

Na druhou stranu je, podle některých odborníků, etické v CV použít jen zhruba 10 – 15 let minulých zkušeností a vypustit ta starší. To, že image přece jen hraje svou roli ukazuje příklad J. Mandellové, která měla problém získat práci i přes řadu zkušeností v oboru. Založila proto video blog, kde vylíčila svou kariéru, aniž by kladla přílišný akcent na to, že její vybudování trvalo dvě desetiletí.

 

Na radu svého muže si najala stylistu a fotografa, kteří jí vyfotografovali v oblečení její mladší přítelkyně, které by si prý osobně nikdy nekoupila – třeba v obyčejném tričku a džínách. Novou fotografii zařadila do svého CV a pro různé zaměstnavatele vybrala různý vzhled a několik jich umístila na své www.

 

Ovoce to přineslo během jednoho týdne. Poté, co se „dveře otevřely“, tvrdí, že se jejím věkem už nikdo nezaobíral. Také se pokusila zaslat své aktualizované CV do čtyř firem, které předtím vůbec nereagovaly, a jaké bylo překvapení, když se tentokrát telefonicky ozvaly.

-av-

Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online