Chovejte se dobře k recepčním, možná vás přijmou

Jistá recepční ve velké firmě si stěžuje, jak jsou někteří uchazeči, kteří se dostavují na pohovor, nevychovaní. Chovají se k ní povýšeně nebo ji přehlížejí a bez pozdravu nebo vizuálního kontaktu pokračují dál. Uvádí, že se jí nedávno začali její nadřízení ptát, jaký měla z jistých uchazečů dojem a její názor jejich rozhodnutí ovlivnil.

Jedním z důvodů, proč se noví manažeři nebo jiný personál neosvědčí v nové pozici, je to, že nedokáží zapadnout k lidem, kteří ve firmě již jsou. Proto se řada zaměstnavatelů uchyluje k získávání názoru lidí ve firmě, kteří s uchazečem přišli neformálně do styku před pohovorem.

Je zřejmé, že když jdete na pohovor, bude velké mínus chovat se nepřátelsky k lidem, které potkáte „po cestě“. Zde je několik tipů, jak si neudělat ostudu například s recepční:

- Představte se stejně přátelsky, jako by byla novou kolegyní.

- Pokud se dáte do rozhovoru, uvědomte si, že vše může být použito proti vám. Nic nekritizujte a na nic si nestěžujte. Stejně nevhodné je snažit se vytáhnout informace o firmě.

- Můžete akceptovat nabídnuté občerstvení, objednejte si ale jednoduše. Nevyžadujte specifické značky nebo „čerstvou“ kávu tam, kde mají automat.

- Pokud možno netelefonujte.

- Nezapomeňte na pozdrav při odchodu.

-av-
Zdroj: CNN.com - portál americké zpravodajské televize CNN
Zobrazit přehled článků ze zdroje CNN.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace