Autor článku se zabývá problémem vedení podnikových informačních technologií. V příspěvku se zamýšlí nad úlohou lidí, pracujících v této oblasti (CIOs), a to jak ze svého hlediska, tak z hlediska svých kolegů. 
Hlavním úkolem vedoucího podnikových informačních technologií je spravovat firemní IT takovým způsobem, aby bylo jejich využití snadné a efektivní a aby umožňovalo další rozvoj podniku a jeho služeb či produktů. Je přitom třeba zajistit, aby podnikové IT byly stabilní a spolehlivé. CIOs tak budou mít více prostoru k vykonávání samotné vedoucí funkce. 
Často se dnes stává, že jsou CIOs obelháni dodavateli softwaru a po několika letech již zakoupená technologie nezvládá požadované úkoly. Je možné se s tím vypořádat jen pokud budou CIOs dostatečně obezřetní, agresivní, sebevědomí a odvážní. Při nákupu IT musí přitom klást důraz zejména na životnost a dlouhodobou spolehlivost a užitečnost nové technologie.
**Datum vydání: III/2002** 
   Article source CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií  
  
 