Čas přestat prodávat a začít vytvářet vztahy

Tradiční marketingové postupy radí hlavně zvyšovat prodej. V jejich duchu se však mnozí odborníci chovají kontraproduktivně. Uniká jim zásadní smysl efektivního marketingového uvažování, kterým je budování vztahů. Marketéři by měli pracovat na svých komunikačních dovednostech. Nejdůležitější není uzavřít obchod za každou cenu, ale zjistit, zda si firma s potenciálním klientem vyhovuje.

Představa, že neuzavření obchodu znamená konec prodejního procesu byla již také překonána. Ztráta obchodní příležitosti je naopak teprve začátkem celého procesu. Zároveň je třeba vyhýbat se odmítnutím z vlastní strany, ale také nepronásledovat klienta, aby se nezvyšoval vzájemný tlak. Klientovy námitky je třeba zkoumat ve smyslu odhalení, co je za nimi.

-kk-
Zdroj: BusinessSeek - Rozsáhlý rozcestník a vyhledávač informací z oblasti byznysu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessSeek