Budování kreativní společnosti

Když autor článku založil v roce 1991 se svými společníky pivovar New Belgium Brewing Company, neměl peněz nazbyt. Jeho hlavním jměním byla ale kreativita. Po šestnácti měsících již prodával veškeré pivo, které byl v dosavadních prostorách schopen vyrobit a nastalo tak období budování druhého závodu. Tehdy se namísto kupování zcela nového vybavení rozhodl požádat o pomoc místní mlékárny, načež získal starší nádrže a nerezové nádoby. O tři roky později pak otevřel zcela nový pivovar a opět prokázal svoji kreativitu, když s týmem svou dalších techniků upravil stávající kontrolní a potrubní systém pro nejnovější zakoupené vybavení.

V roce 1999 pivovar dokázal opět kreativně snížit emise oxidu uhličitého vznikající při fermentaci piva. Namísto investice do nákladného vybavení investoval do větrné energie z místní elektrárny. Nyní má 175 zaměstnanců a představuje pátý největší pivovar v USA. Jeho roční obrat je 42 milionů dolarů.

Budování kreativní společnosti se vždy týká podobných případů. Je to schopnost přicházet s netradičními řešeními složitých problémů. Důležité je přitom intelektuální a profesionální zázemí každého jedince. Pozornost je však vždy třeba věnovat i celkové vizi společnosti a její interní kultuře.

**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: EntreWorld - server pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje EntreWorld