Blogovat, či neblogovat?

Řada firem dnes uvažuje o zřízení firemního blogu. Zůstává však také mnoho těch, které nejsou přesvědčeny o obchodním potenciálu blogů. Společnost Forrester Research provedla výzkum mezi 275 vedoucími IT v amerických firmách s 500 a více zaměstnanci. Zjistila, že na určité úrovni bloguje 54 procent firem. Zbylých 46 procent zatím do blogů investovat nechce. Nevěří totiž v obchodní hodnotu tohoto webového nástroje a uvádějí, že mají důležitější problémy k řešení.

Návratnost investic do blogů není tak závratná, jak si mnohé firmy představovaly. Přesto přibývá firem, které považují blog za velice důležitý. Například společnost Kodak se ocitla na křižovatce, když začal klesat zájem o fotografování na klasický film. Vyzvala proto své lidi, aby začali blogovat o svém nadšení pro fotografování a také vědce, aby psali o technologické stránce věci. U zákazníků se tento přístup setkal s úspěchem. Nyní má Kodak dva blogy, do kterých přispívá 50 zaměstnanců. Výrazně pomohly při transformaci společnosti.

Další firmy zaznamenaly úspěch s interním blogováním, které pomáhá k lepší interní komunikaci a správě firemních dat. Zřízení blogu není složité, vyžaduje však zájem vedoucích IT.

-kk-
Zdroj: SearchCIO.com - Novinky, trendy a odborné rady pro IT manažery a pracovníky.
Zobrazit přehled článků ze zdroje SearchCIO.com