Bez obchodního plánu se řítíte do pohromy

Každý obchod potřebuje obchodní plán. Ten se ovšem mnohdy zanedbává a jeho příprava podceňuje. Proto je zde malý průvodce po nezbytnostech, které by měl každý dobrý obchodní plán mít.

Každý dobrý obchod potřebuje hodně tvrdé práce a obětí. Lidé začínají obchody většinou na základě myšlenek a emocí. Věří tomu, že mají ohromný nápad nebo cítí, že by mohli něco vylepšit.

Předtím, než ale jdou a začnou všechno bezhlavě realizovat, potřebují mít vypracovaný plán. Bez toho se mnoho lidí řítí do pohromy.

Obchodní plán je prozatím i pro budoucnost. Je hlavně pro vás, pro banky i pro investory, kteří díky němu budou mít lepší představy o vaší společnosti. Ukážete jim, jak se vám bude dařit, jaký růst plánujete. Plán odráží to, co víte o svém odvětví, o trhu a o konkurenci.

Obchodní plán by měl být navrhnut jako schody, které budete po jednom zdolávat. Měl by uvádět zdroje, které budete potřebovat a používat.

-pk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101