Během zlých časů se projeví manažerské schopnosti

Teprve v těžkých dobách se skutečně projeví manažerské schopnosti. Ačkoli je takový stav vyčerpávající a nepříjemný pro všechny, dobrý manažer by měl situaci zvládat a být pro firmu oporou.

Příspěvek přináší několik užitečných tipů, jak na to. Pomoci může, když si uvědomíte, že krizi neprožíváte sami. Dále, snažte se oddělit osobní život od pracovního. Vyhnete se tak stresu a přispějete k pozitivnější náladě na pracovišti. Rozhodně buďte vidět a starejte se o své zaměstnance, komunikujte s nimi. Všechno co uděláte nebo řeknete nějakým způsobem ovlivní lidi kolem vás. Buďte k zaměstnancům upřímní. Poskytněte jim co nejvíce informací o celé situaci a obeznamte je se svými plány. Pokud se nebudete moci vyhnout propouštění, stanovte pevně a srozumitelně kritéria pro dovednosti zůstávajících zaměstnanců. Také si pro propouštění nevybírejte časy dovolených nebo pátky a naslouchejte svým zaměstnancům. Ostatní dostatečně motivujte. Nešetřete odměnami, ty nemusí být vždy otázkou peněz. Udržujte optimismus na pracovišti. Maximálně se soustřeďte na momentální cíle firmy. A hlavně, nezapomínejte sami na sebe.

Některým věcem se vyhněte v každém případě:
* Nepodléhejte panice nebo to alespoň nedejte znát,
* Zachovejte chladnou hlavu při rozhodování,
* Sdělujte zaměstnancům informace dříve, než se je dozvědí od někoho jiného,
* Nebuďte zahořklí,
* Buďte odolní, neberte si věci příliš osobně,
* Zbavte se pocitu viny, a
* Nechte problémy v práci, nedovolte, aby ovlivnily váš osobní život.

**Datum vydání: II/2002**
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com