Aplikační software usměrňuje toky informací v podniku

Aplikační software (resp. aplikační programové vybavení) zajišťuje komunikaci vzájemně neslučitelných aplikací – například podnikových systémů ERP a CRM - od různých dodavatelů. Jednou z primárních příčin jeho vzniku byly fúze společností. Aplikační software se vyskytuje ve stovkách mutací a při jeho pořizování je třeba brát ohled spíše na funkci než na značku.

Obecně lze aplikační software rozdělit do dvou kategorií:
- datově orientovaný (jednotlivé aplikace sdílí informace) a
- procesně orientovaný (zajišťuje zpracování a integritu transakcí).
V obou případech se aplikační software umisťuje na server.

Použitím aplikačního programového vybavení se uživatel vyhne zálohování dat pro každou aplikaci zvlášť. Další důležitou vlastností (a pro call-centra dokonce rozhodující) je přístup k datům v reálném čase. Dosavadní snahy dodavatelů softwaru o vytvoření otevřené architektury se ukázaly jako nedostačující.

Alternativou k aplikačnímu softwaru je „pevné“ propojení aplikací (na zakázku připraveným programem). Tento přístup však postrádá potřebnou flexibilitu. Autor příspěvku zmiňuje několik dodavatelů aplikačního softwaru a přibližné náklady.

**Datum vydání: X/2001**
Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM