Analytici všechno nevyřeší

Mnoho společností dává velké peníze do toho, aby shromáždily co nejvíce dat. Ve skutečnosti by se však spíše měly rozhodnout, co opravdu chtějí vědět a pak se teprve ptát analytiků, jak zjistit příslušné odpovědi.

Práce s daty může být velmi zajímavá a zábavná. Jsou zde zkrátka problémy, které mají být vyřešeny. Máme otázky a hledáme odpovědi. Analytici mají na začátku velmi mnoho možností, jak sestavit datový report. Další krokem je nastavení určitých metrik, které je nasměrují určitým směrem, jak data uchopit a který přístup zvolit.

Sledování dat a nacházení odpovědí: Je potřeba trpělivost

Když je jasné, jaký obrázek dat je potřeba, musí se vybrat ty nejefektivnější cesty, jak se dobrat výsledku. A to může být zábavné. Analytická práce je o vytváření takovýchto cest. Ty přitom musejí být spolehlivé, aby se jimi získaným datům dalo věřit.

Dalším nutným krokem pro analytiky je ovládnutí dostupných technologií, se jejichž pomocí mohou svého cíle dosáhnout. Také je to o tom, přimět lidi, aby se ptali na správné otázky. Jenom potom mohou analytici pomoci s nalezením správných odpovědí.

Příklad: Analytika webů

Problém je v tom, že mnoho lidí neví, co vlastně chtějí vědět. Nakoupí si nástroje, pak měří… ale nemají hotovou přípravu.Nejsou si jisti, kdo je publikem, cílovou skupinou jejich webu. Analytik jim však na tuto základní otázku odpověď nedá, není to jeho role.

Webová analytiku není operační systém, který by dával jasné a exaktní odpovědi na všechno. Je to spíše o poskytování určité orientace, o nasměrování.

Autor článku na webu business2community.com tvrdí, že 15letá kariéra analytika ho naučila, že většina společností věnuje 70 % času realizaci a jen asi 20 % času přípravě požadavků na data. Přitom by však měly právě přípravě požadavků věnovat daleko více času.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com