Příliš agility škodí
Pokud jsou však během počáteční fáze termíny nastaveny příliš brzy, může se snadno stát, že se nedořešené problémy z počáteční iterace přesunou do dalších a problémy se velmi rychle nakupí. To pak vytvoří konstantní potřebu přesčasů a stresu, které vede k vyčerpání vývojářů a ke zvýšení odchodovosti zaměstnanců.
Nadměrný tlak také může vést k vyšší chybovosti a uchylování se k nespolehlivým, zkratkovitým, ale rychlým řešením. To celé vede k nižší kvalitě odevzdaného produktu a potřebě následných dodatečných oprav, varuje nás web obchodní školy INSEAD.
Kompromis mezi tlakem a výkonností
Ačkoli standardní iterační cyklus obvykle trvá 20 pracovních dnů, pro některé typy projektů mohou být vhodnější jiné délky vývojářského cyklu. V různých odvětvích je citlivost na chyby různá (např. retail vs. armádní aplikace). Těsný harmonogram a tvrdé termíny vytvářejí disciplínu. Nicméně pokud se to přežene, tlačíte na lidi až moc a oni tak mohou získat pocit vyhoření.
Pokud jsou iterace příliš krátké, může to zkrátka poškodit celkový výkon vývojářského týmu. Agilní doporučení by proto měla být posouzena a přizpůsobena jedinečné situaci týmu ve vaší společnosti.
Sledujte únavu svých lidí
Projektoví manažeři by měli shromažďovat údaje o lidské stránce jejich projektů, především o únavě a odchodovosti. Nemusí to být nic zdlouhavého, ale je třeba se tím zabývat. Vyplatí se to, protože hledat a zapracovávat nové vývojáře je drahé.
Navíc platí, že když váš tým nějaký pracovník opustí, ztrácíte tím jeho dosavadní znalost produktu. Nechte proto projektové manažery experimentovat a dejte jim prostor se naučit, co u vás funguje nejlépe.
-jk-