Abyste nezaspali dobu

Mnozí manažeři dnes dělají tu chybu, že se nedokáží podívat na svůj podnik s potřebným nadhledem a tvrdošíjně lpí na starých zásadách a postupech. Tento přístup jim ale do budoucna může zkomplikovat situaci – doba se mění a k tomu, aby firmy uspěly v konkurenci, musí změnit svou orientaci často úplně od základů a jejich manažeři musí umět rozlišit, které moderní trendy jsou životaschopné a pro podnik prospěšné a které jsou jen jakýmsi „plácnutím do vody“. Zde je 7 základních kamenů orientace podniku:
* Jasná vize. Vedení podniku musí mít nejen myšlenku, ale musí ji umět i prosadit.
* Orientace na zákazníka. Samotné nejmodernější technické zázemí ve firmách již nestačí, je potřeba vědět, co zákazníci chtějí.
* Nepříliš nákladné testování konceptů. Namísto shánění sponzora je třeba umět snižovat náklady v této oblasti.
* Studovaný management. Manažeři se musí neustále vzdělávat, nelze se spoléhat pouze na to, že vůdcem se člověk rodí.
* Efektivní získávání nových zákazníků. Firma nesmí na akvizici vynaložit zbytečně mnoho energie.
* Kreativní marketing. Masový marketing je již zastaralý, teď se „nosí“ cílenost.
* Znakem úspěchu firmy je tržní podíl, nikoli to, kolik prodá akcií.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com