Aby partnerství fungovalo

Partnerství, která vypadají na první pohled výborně, mohou skončit jako vztah mezi Caesarem a Brutem. I doposud blízcí přátelé si mohou vrazit nůž do zad. Předpokladem silného partnerství je především poctivá spolupráce. Nemusíte proto být dobří přátelé, abyste mohli být dobrými obchodními partnery. Přátelé se totiž nemusejí znát tak dobře, jak si myslí.

Zcela chybný je také předpoklad, že dokud jde dobře obchod, bude dobře fungovat i partnerství. Pokud partneři nebudou sdílet stejné hodnoty, dobře to nebude fungovat nikdy. Před uzavřením partnerství proto není od věci, aby obě strany podstoupily osobnostní testy, jako je Myers-Briggs. Doporučuje se také řešit společně hypotetické situace, které by obchod mohl přinést. Je třeba hledat odpovědi na otázky jako co společný obchod partnerovi přinese, co když se z nějakého klíčového zaměstnance vyklube zloděj nebo co když se partnerství přeruší.

-kk-
Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com